Debatindlæg afCecilia Ann Rebild

Cand.Merc.Int., MPO. Stifter af platformen This Unknown Place. Leder i privat virksomhed

Vi mangler ord for, hvad vi er for nogen størrelser. Os, der ønskede børn, men ikke fik det. Vi, de barnløse. Sproget definerer os på det, vi ikke har, og får manglen til at vokse.

Barnløs: Tænk, hvis der kan skabes en forståelse for, at for nogle er det fyldt med glæde og for andre med smerte, når babyerne bliver vist frem på jobbet

Lyt til artiklen

»Vær glad for alle de bekymringer, du slipper for!«. »Du kan jo sove længe!«. »Du kan jo bare tage mit barn’«, siger de. Men det er ikke det, jeg vil.

På arbejdspladserne er min mangel – de barnløses mangel - tydelig for mig. Men måske er den i virkeligheden overset af de fleste. Det er nogle gange, som om kernefamilien har indtaget vores arbejdspladser. At vores arbejdsliv er organiseret omkring livet med børn. Det er fint for børnefamilierne.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her