Debatindlæg afRasmus Bredde

Specialarbejder i gaderenholdelsen i Københavns Kommune

Jeg er ansat som specialarbejder i gaderenholdelsen i København, og jeg synes, at der frem mod kommunalvalget er alvorlig brug for en diskussion om konsekvenserne af udlicitering, som skaber et tungt bureaukratisk system, der ikke gavner borgerne.

Specialarbejder i gaderenholdelsen: Jeg er sådan en, der bliver 'virksomhedsoverdraget'. Det er sådan, man tryller gode faglærte og ufaglærte jobs om til flere jurister og kontrollører

Lyt til artiklen

Der går rygter om, at ledelsen vil udlicitere gadefejning i Indre By«, sagde min kollega, der lige var kommet ind i Borgerstuen, hvor jeg sad og spiste min madpakke. Han fortsatte: »Skal jeg til at finde nyt job?«.

Jeg og mine kolleger har med egne øjne set konsekvenserne, når det offentlige overlader opgaver til private firmaer. Sidst kostede det mange af vores kolleger jobbet, og selv om direktøren afkræftede rygtet, vil den bekymring nok aldrig forsvinde.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her