Debatindlæg afChristine Lauritzen

fysikstuderende og frivilligt bestyrelsesmedlem af patientforeningen for essentiel tremor

Bestyrelsesmedlem hos patientforeningen for essentiel tremor: Kære Magnus Heunicke, du har givet tilladelsen, så kan du leve med, at ingen trykker på play?

Lyt til artiklen

Det her er en af mine gode dage, hvor jeg ikke ryster for meget på hænderne til at kunne skrive. Det er ikke, fordi jeg er fuld eller nervøs. Slet ikke. Nogle dage kan jeg bare ikke stoppe mine hænder fra at ryste. Sådan har det været, så længe jeg kan huske. For nogle år siden fandt jeg ud af, at der er tale om en sygdom, der hedder essentiel tremor.

Det vidste jeg ikke, da jeg var barn. Dengang ville jeg være læge, men jeg var ikke særlig gammel, før jeg fandt ud af, at det var umuligt på grund af min rysten. Uanset hvor god jeg var i skolen. Så i stedet kastede jeg min kærlighed på fysik, og i dag læser jeg til fysiker.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her