Debatindlæg afAnna Konstantelos Birke

Lærer i dansk som andetsprog

Gældsstyrelsen burde gøre selvbetjening lettere.

Lærer i dansk som andetsprog: Gæld på 80 kr. og 67 øre blokerede for omlægning af kreditforeningslån

Lyt til artiklen

Forrige torsdag var jeg i banken for at omlægge mit kreditforeningslån. Det kunne ikke lade sig gøre, fordi Gældsstyrelsen oplyste banken om, at jeg havde gæld til det offentlige.

Så fredag ringede jeg til Gældsstyrelsen for at høre, hvad det handlede om. »Alle vore medarbejdere er optagede, ring igen senere«. Det gjorde jeg, indtil jeg fik en linje, ventede en halv time og fik at vide, at jeg havde betalt en grøn afgift for sent i 2017 og havde et rykkergebyr på 65 kr., der i mellemtiden var blevet til 80 kr. og 67 øre. Når jeg ikke havde fået besked, var det, fordi de endnu ikke havde behandlet sagen, så hun vidste ikke, om jeg faktisk skyldte det beløb. Det var også derfor, de ikke havde trukket beløbet i den skat, jeg har fået tilbage i 18, 19, 20 eller 21. Men hun lovede at sende en regning straks til betaling mandag.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her