Debatindlæg afBettina Post

socialrådgiver

Unge fortjener en langt kærligere hånd end den, de får i regeringens reformudspil. Ellers risikerer vi, at endnu flere unge falder hårdt ned på det nederste trin på stigen – kontanthjælpssystemet.

Socialrådgiver: Det er faktisk ikke til at holde ud. Hverken statsministerens moraliseren eller dette mærkelige reformudspil

Lyt til artiklen

Det er ikke nemt at være ung i disse år. De skældes ud for ikke at uddanne sig. Når de så gør det, straffes de for ikke at påtage sig ufaglærte jobs. Og når de rammer bunden, vil vi ikke bruge ressourcer på at hjælpe dem. Godt, at man ikke er ung.

Jeg var en af dem, der fik en personlig invitation til statsministerens fætter- og kusine-fest i Fredericia for nogle uger siden under overskriften ’Fremtidens Danmark’. Det erklærede fokus for arrangementet var et »ambitiøst reformarbejde med et 10-årigt perspektiv«, og jeg skal gerne indrømme, at invitationen kildede min forfængelighed, så selvfølgelig tilmeldte jeg mig. Da jeg så programmet og dertil lagde knap fem timers transport, gav det mere mening, at jeg blev hjemme og passede mit arbejde. Det er jeg glad for. Både jobbet (jovist, jeg er vild med det) og beslutningen. Fordi.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her