Nyhed! Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Debatindlæg afFrederik Fyhring

gymnasielærer

Forsikringsselskaber afviser at lave livsforsikring til folk, som har haft selvmordstanker. Dette er lovligt, men samtidig moralsk og etisk forkasteligt.

Gymnasielærer: Forsikringsselskaber straffer mig for min ærlighed

Lyt til artiklen

Da jeg som studerende i Aarhus blev gjort opmærksom på at passe på mig selv og mit psykiske helbred, tænkte jeg; selvfølgelig skal jeg det. Jeg havde igennem mange år haft perioder med depression, enkelte angstanfald og tider med selvmordstanker, og min kæreste overbeviste mig om, at jeg skulle søge hjælp hos min læge og gøre noget ved det her problem, jeg havde.

Det gjorde jeg så, og det VAR mig en stor hjælp. Min læge tilbød mig samtaler med både en professionel og andre, som havde samme problem, og efter et par måneders behandling havde jeg det langt bedre og vidste samtidig, hvordan jeg skulle håndtere disse tanker, hvis de skulle komme op i mig igen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her