Debatindlæg afClara Zeller

konsulent

Hvorfor må jeg ikke se røntgenbilleder af min søns brækkede arm?

Konsulent: Hvorfor må jeg se min søns coronasvar, men ikke et billede af hans brækkede arm?

Lyt til artiklen

Fredag eftermiddag hentede jeg min treårige søn fra børnehaven. Han var faldet 20 minutter forinden og havde meget ondt i armen. Vi ringede derfor til 1813 og fik besked på at tage på Gentofte Akutklinik. Vi kom heldigvis hurtigt til og fik også hurtigt at vide, at vores dreng havde slået knoglen af led og brækket armen. Vi blev derefter sendt hjem med beskeden om, at vi ville blive ringet op af Herlev Hospital næste morgen med henblik på operation.

Da vi kom hjem, meldte spørgsmålene sig, som de ofte gør, lidt forsinket. Hvor var armen egentlig brækket henne? Vi havde ikke set resultaterne af røntgenbilledet. Var der ét brud eller to? Og hvilken knogle var røget af led, hvorhenne? Og hvilken slags operation skulle vi forberede vores søn på?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her