Jeg er i isolation. Så blev jeg alligevel indhentet, trods vaccinationer, afstand og de af myndighederne nedfældede forholdsregler og forsigtighedsprincipper. Jeg er ikke nogen årsunge og er ikke flasket op med computere og pc’er, og nogle gange bytter jeg lidt om på begreberne, så jeg startede med at fortælle, at jeg ved en cpr-test var blevet konstateret smittet med covid-19. Jeg blev lynhurtigt korrekset: »Det er en pcr-test, cpr, det er dit personnummer«. Tak for det. Så blev jeg det klogere.
’Covid-19-hulen’ er nu vores lille isolationsøde paradisø den næste uges tid og måske lidt mere. Vi er heldigvis ikke hårdt ramt, har blot ingen smags- eller lugtesans, men det kan da have sine fordele. Man behøver ikke bekymre sig over, om rødvinen har den rigtige smag eller bouquet. Smagen af osten ’Gamle Ole’, som jeg elsker, er fuldstændig kønsløs og neutral, så den kan ligge i køleskabet uden at genere den bedre halvdel. Ingen generende kropsdufte eller udslip kan registreres. Fred og fordragelighed.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.