Debatindlæg afBirthe Rønn Hornbech

Fhv. integrations- og kirkeminister og mf for Venstre

Birthe Rønn Hornbech: Det er rædselsfuldt at høre på de sunde og raske vaccinenægtere

Lyt til artiklen

Da jeg her i avisen fredag læste Carstens Jensens hadefulde angreb på partiet Nye Borgerlige, der i Carsten Jensens enøjede verdensbillede er lig med alskens vaccineskepsis, kom jeg til at tænke på den romerske statsmand Marcus Porcius Cato. Ikke fordi der er meget statsmand over Carsten Jensen, når han igen viser sin afsky for politiske modstandere, hvilken adfærd altid skuffer mig. Carsten Jensen er dog et begavet menneske og en fin forfatter. Men han har det til fælles med gamle Cato, der sluttede sine taler med: »I øvrigt mener jeg, Kartago bør ødelægges«, at han ikke kan nære sig for at lufte sin uvilje mod politiske modstandere og det i en sådan grad, at man bliver i tvivl om, om hans ærinde alene er at svinge pisken over dem, der tillader sig at have en anden mening end hans.

Denne gang propaganderer han for, at man selv skal betale ethvert hospitalsophold, uanset hvad det koster, hvis man får corona og ikke er vaccineret.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her