Debatindlæg afTarek Hussein

Jurist og forfatter

Det siger noget om Støjbergs kynisme og ligegyldighed over for menneskeliv, at hun fastholder sine argumenter.

Tarek Hussein: Støjberg har i virkeligheden taget røven godt og grundigt på sine støtter og vælgere

Lyt til artiklen

Inger Støjberg blev tirsdag smidt ud af Folketinget på røv og albuer. Støjbergs efterfølgende reaktion var svært forudsigelig: »Jeg vil hellere stemmes ud af mine kollegaer her i Folketinget, fordi jeg har forsøgt at beskytte nogle piger, end jeg vil stemmes ud af den danske befolkning, fordi jeg har vendt det blinde øje til«.

Man må give Støjberg, at hun er konsekvent med sin manipulation og manglende evne til at tage rigsretsdommen til efterretning. Det har været noget nær hovedpinefremkaldende at være vidne til den kognitive dissonans i forsvaret for Støjberg i både rigsretssagen og debatten i Folketinget i tirsdags. Et stort flertal fandt Støjberg uværdig, men det gjaldt naturligvis ikke Dansk Folkeparti og Nye Borgerlige, som ikke alene fandt Støjberg værdig til at sidde i Folketinget, men i førstnævnte DF’s tilfælde samtidig bejlede kraftigt til Støjbergs gunst.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her