Debatindlæg afEmilie Lubones

Skolelærer

Mine elever i 9. klasse har været hjemsendt halvdelen af 7. klasse og igen i både 8. og 9. klasse. Det er ganske enkelt urimeligt, hvis eleverne skal op til en afgangseksamen med samme krav som normalt

Lærer: På Teams var eleverne med. I klasselokalet falder de som fluer

Lyt til artiklen

Onsdag 5. januar 2022 slog landets folkeskoler dørene op igen, efter at eleverne var blevet sendt hjem til onlineundervisning 15. december på grund af de høje smittetal, en kommende jul og større mulighed for tilslutning til covid-19-vaccine blandt de 5-11-årige. Angiveligt trivedes eleverne ikke med onlineundervisning, så trods risiko for en voldsom smitteudvikling skulle de jo tilbage, bevares.

Mine lærerkolleger og jeg var bevæbnet med voldsomme mængder sprit, renseservietter til borde, håndtag og computere, sæbe til håndvask, afstand og klassebobler. Læg dertil udlevering af hjemmetest og selvfølgelig to ugentlige kviktests. Der bredte sig en hastigt voksende frustration blandt både elever og lærere i forsøget på at opretholde en snert af normale tilstande og få så meget undervisning gennemført som overhovedet muligt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her