Debatindlæg afJakob Engel-Schmidt

Sekretariatschef, Det Politiske Mødested (Moderaterne)

Jeg vil ikke hænge tidligere kollegaer eller andre debattører ud, men alligevel bliver jeg nødt til at fremhæve deres udnyttelse af begivenhederne i Ukraine. Måden, de bruger den indenrigspolitiske debat om Ukraine og den danske støtte til landets krigsramte befolkning på, er utålelig. Det kan vi ikke være bekendt.

Jakob Engel-Schmidt: »De burde få en guldmedalje i uoverlagt politisk aggressivitet«

Lyt til artiklen

Mennesker, der aldrig før har udtalt ordet ’Swift’, går pludselig amok på sociale medier og figurerer på forsiderne af diverse netmedier med overskrifter som ’Lukningen skulle være sket for flere dage siden’. Jeg kender flere af dem personligt og ved positivt, at de intet kendskab havde til systemet for international bankkommunikation for blot få dage siden. Alligevel raser de og kaster kritik til alle sider.

Andre politikere og debattører, der ikke selv har turdet foreslå at sende effektive våben til Ukraine eller lukke det danske luftrum for russiske fly, bliver pludselig meget modige i timerne efter den tyske kursændring.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her