Debatindlæg afMogens Esmarch

Pensioneret chefkonsulent

Er man undtaget for at få tilsendt sin post digitalt, er det en jungle at klare sine udeståender med Skat.

Hån og uendelige telefonkøer er, hvad der venter ældre medborgere hos Skat

Lyt til artiklen

Jeg har igennem den seneste måned forsøgt at hjælpe min snart 88-årige tante med årsopgørelsen. Og jeg må sige, at Skat håner ældre medborgere, der er undtaget for digital forvaltning og digital post.

Al kommunikation på årsopgørelsen er rettet mod digital forvaltning. Du kan indberette i Tast selv. Du kan gå ind på www.skat.dk og skrive til os. Der er ingen adresse på årsopgørelsen, man kan skrive til. Der er ingen oplysninger om, hvordan man kan indberette til Skat, når man er undtaget for digital forvaltning. »Du kan få adgang med NemID til din afdøde ægtefælles skatteoplysninger på www.skat.dk, hvis du logger ind under Adgang med autorisation«, står der på forslaget for ændret årsopgørelse for 2020.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her