Debatindlæg afAnna Bridgwater

Journalist og forfatter

Nu har Netflix, Viaplay og TV 2 trukket sig fra dansk serieproduktion på grund af en rettighedsaftale. Dermed er der lukket en dør ind til en del af dansk kulturproduktion, og jeg kan kun forestille mig, at kulturen bliver fattigere.

»Jeg kan kun forestille mig, at kulturen bliver fattigere«

Lyt til artiklen

Jeg havde engang en chef, som sagde, at jo flere døre ind til en kulturbranche, der findes, jo rigere bliver kulturen. Nu har Netflix, Viaplay og TV 2 trukket sig fra dansk serieproduktion på grund af en rettighedsaftale. Dermed er der lukket en dør ind til en del af dansk kulturproduktion, og jeg kan kun forestille mig, at kulturen bliver fattigere.

Jeg ved ikke, om en aftale med streamingtjenesterne og TV 2 ville være en stor forringelse for rettighedshaverne og udhule vilkårene for danske film- og tv-medarbejdere. Jeg ved bare, at det bliver et tab for mig som seer, hvis Netflix m.fl. ikke længere vil samarbejde med danske film- og tv-producenter.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her