Debatindlæg afNiels Peder Ravn

Medlem af Borgerrepræsentationen for Nye Borgerlige

Borgerhøringer og beboerorganisationer har ikke den slagkraft, der skal til, for at vi virkelig får bugt med problemerne.

Medlem af Nye Borgerlige: I 80'erne boede jeg oven over berygtet værtshus i København. Dengang havde vi en gensidig forståelse

Lyt til artiklen

I København er vi beriget med ungdommen og andre festglade, der lægger stor værdi i at kunne slå sig løs til den lyse morgen. Her følger dog en bagside med, der omfatter støjgener, affald på gaden og naboer, der har fået nok. Det er åbenlyst, at vi skal have mere balance i Københavns natteliv.

Det er relevant med et historisk tilbageblik til 80’erne, hvor nattelivet var en anden størrelse. Jeg boede i en årrække oven på et af byens værtshuse, der var berygtet for at stikke helt af med en alt for højt spillende jukebox. Når jeg havde fået nok, gik jeg ned på værtshuset og bad en af stamgæsterne om at skrue ned. Hvilket han gjorde, lige indtil næste dag. Sådan fortsatte vi i gensidig forståelse; jeg accepterede, at jeg havde bosat mig i et forlystelseskvarter, og stamkunden respekterede min ret til en John Mogensen-fri nattesøvn.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her