Debatindlæg afDanielle Mercier

pædagog

Såkaldte curlingforældre kritiseres ofte for at ødelægge børnene med deres pylren. Men som en pædagog, der har fulgt utrolig mange forældre over årene, må jeg sige, at jeg aldrig synes, det har været så svært at være forælder som i dag.

Pædagog: Curlingforældre er klogere, end vi tror

Lyt til artiklen

Selvfølgelig findes der forældre indimellem – jeg har selv set dem – der bliver bange for at tabe konflikten med deres lille barn, om ting, de slet ikke skal have en konflikt om. Eller som bærer på så dårlig en samvittighed, når det kommer til, om de nu gør det godt nok for deres barn, og som forsøger at komme af med denne følelse ved at give barnet latterligt lang snor.

Der findes sikkert også en forælder eller to, der tror, at de gør det bedst for deres barn gennem at curle enhver ubehagelighed for barnet væk. Disse forældre synes jeg skal have støtte og vejledning.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her