Debatindlæg afRuben Kidde

folketingskandidat for Radikale Venstre og fhv. mf

Vi oplever en egenrådig og magtfuldkommen statsminister, som prioriterer lukkethed frem for åbenhed, hastværk frem for grundighed og topstyring frem for ægte inddragelse.

Det er ikke kun mig og andre radikale demokratitosser, som er bekymrede over rigets demokratiske tilstand

Lyt til artiklen

Som radikal folketingskandidat er jeg stolt af og lettet over, at mit parti tager det nødvendige opgør med den socialdemokratiske regerings magtfuldkomne ledelsesstil og kræver nyvalg. Men hvis valget skal føre til et reelt brud med den lukkede regeringsførelse, som desværre har kendetegnet Mette Frederiksens tid som statsminister, skal der – efter min mening – mere til end bare at afholde valg og efterfølgende invitere flere partier ind i regeringskontorerne.

Der er slået skår i tilliden til, at en socialdemokratisk ledet regering respekterer retsstatsprincipperne og inddrager Folketinget i afgørende beslutninger. Det er alvorligt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her