Debatindlæg afKatrine Foldager Stokbro

journalist

Overvægt skal ikke lyse én i ansigtet og forsøge at udgøre normalen, mens man venter på 350S.

Jeg ser tykke modeller i tv, ved busstoppesteder og når jeg shopper online. Er jeg den eneste, der finder det alarmerende?

Lyt til artiklen

»Mine patter er ved at falde ud«, lød en overskrift på Ekstra Bladets hjemmeside. Det var en artikel om sangerinden Jadas optræden til Smukfest, som skulle have været et »godt skud 2022-energi«. Jeg er ikke i tvivl. Ligesom de fleste danskere har jeg oplevet, hvor energisk, dygtig og mest af alt engageret sangerinden er. Hun gør intet halvt. Det betød selvfølgelig også, at hun kun var iført fjer-bh og netstrømper.

Et billede fulgte med, hvor man kunne se hendes tykke krop med folder, strækmærker og appelsinhud. Det er en ubehagelig sætning at starte en tekst med. Det synes jeg virkelig. Måske især fordi jeg er kvinde. Men hele pointen med Jadas valg af tøj, hendes udseende og hendes krop er vel at vise folderne, strækmærkerne og appelsinhuden. Kate Moss-tiden er ovre!

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her