Debatindlæg afHenrik Carlsen

førtidspensioneret skolelærer og komponist

Politikens netavis er med andre ord fyldt med den ene forvrøvlede, svulstige, selvhøjtidelige eller overfladiske overskrift efter den anden

Utilfreds læser: Jeg bliver mere og mere​ frustreret over at læse Politikens mærkelige overskrifter på nettet

Lyt til artiklen

Jeg bliver mere og mere frustreret over at læse Politiken, fordi overskrifterne (rubrikkerne i avissprog) virker så kunstige og mærkelige.

Allerførst en kort analyse: En rubrik i Politiken skal tilsyneladende være lang, MEGET lang, indeholde et ’noget’, som ikke defineres nærmere, have et emotionelt indhold og endelig indeholde mindst to forskellige, modsatrettede budskaber. Der skal være noget kryptisk, noget hemmelighedsfuldt, noget mystisk i budskabet, så læseren tænker: ’Ej, det må jeg altså læse. Hvor ER det dog spændende og vigtigt at finde ud af, hvad i himlens navn, det her dog handler om’.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her