Debatindlæg afChristopher Falkenberg

Filosofistuderende

Jeg afskærmer mig verdens elendighed ved at forholde mig til den.

Studerende: Jeg søger tilflugt fra livet. Her er min opskrift på, hvordan man gør

Lyt til artiklen

Jeg er taget i beskyttelsesrum fra verdens elendighed. Det sker i en tid, hvor dårlige nyheder stabler sig som mursten omkring os og gør livet tiltagende klaustrofobisk. Her sidder jeg. I ly af det kaos, der udspiller sig omkring mig. Udrustet med bogen ’Man’s Search for Meaning’, mens jeg prøver at forstå vores fragmenterede verden. Men tillad mig at vende tilbage til dette kronværk af Victor Frankl.

Meldingerne fra landjorden er, at inflationen er eksploderet. Luftsirenerne lyder, mens danske hjem bliver tæppebombet af energipriser og konkurser. Bliver du syg undervejs, er det på egen hånd. For sygeplejerskerne, der skulle tage sig af dig, er søgt nordpå efter penge. Det forlyder også, at Jorden er ved at smelte. Naturligvis kun, hvis ikke en atomkrig kommer den i forkøbet. Det er denne virkelighed, jeg nu søger tilflugt fra.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her