Debatindlæg afTenna Buus

cand.arch.

For mig er den ultimative frihed ikke at skulle bekymre mig om min og mine kæres helbredsmæssige og økonomiske sikkerhed. Skattelettelser har derimod intet med frihed at gøre, Venstre.

Debat: Venstres slogan siger alt om, hvorfor de ikke bør være i en socialdemokratisk regering

Lyt til artiklen

Venstres slogan under valgkampen lød: ’Mere frihed og flere muligheder’. På deres hjemmeside bliver det fulgt op af: »Danmark er et land, hvor vi i generationer har arbejdet for at skabe mere frihed og flere muligheder. Det skal vi blive ved med, for det er friheden og mulighederne, der gør det muligt for hver eneste af os at vælge det liv, vi ønsker os«.

Det er naturligvis den rene liberale ideologi om individets muligheder og frihed til at vælge selv, som præsenteres her. En ideologi, som konkret omsættes til skattelettelser for den enkelte, så der kommer flere penge i borgernes egne lommer.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her