Debatindlæg afJeppe Lyhr

Udlændinge- og Integrationsordfører i Liberal Alliances Ungdom

Vi er nødt til at lave et opgør med perfide regler, som sender udlændinge igennem kafkaske processer i vores integrationssystem.

Udlændinge- og integrationsordfører: Det er på tide at lukke fornuften ind i udlændingedebatten igen

Lyt til artiklen

Jeg blev glad, da jeg læste, at SVM-regeringen ville kigge på nogle af reglerne på udlændinge- og integrationsområdet. Problemet er bare, at det langtfra er nok. Vi er nødt til at ændre hele vores tilgang til integrationen.

I de seneste godt og vel 15 år har dansk politik været gennemsyret af værdipolitik. Det er set på flere områder, og især på integrationsområdet har det fået lov at stikke helt af. Derfor har jeg en bøn om, at vi igen lukker den snart sagnomspundne fornuft ind i debatten. Vi er nødt til at stoppe op og se på, hvordan udlændinge kan bidrage til samfundet i stedet for automatisk at se dem som en belastning.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her