Debatindlæg afRalf Larsen

Restauratør og ejer af Byens Kro i København

Hvis jeg skal holde åbent, som jeg gjorde, inden denne lov trådte i kraft, vil det koste mig 750.000 kr. om året. Det er temmelig meget for et værtshus på 40 m2.

Ejer af Byens Kro i København: Kravet om en dørmand kan ruinere os små værtshuse

Lyt til artiklen

Jeg mener, at prisen for årets rævekage i 2022 skal gå til Socialdemokratiet for deres lov om natteliv. Loven er blevet til i samarbejde med Rekom-Group, et firma ejet af den udenlandske kapitalfond CataCap. Man talte stort set ikke med andre aktører i nattelivet, hvilket også er tydeligt, når man læser loven.

Det væsentligste punkt for os restauratører er kravet om dørmand på alle steder i nattelivszonerne, uanset om det er nødvendigt eller ej. Det er en enorm ekstraudgift, som de fleste små selvstændige restauratører har svært ved at klare. Især da loven er kommet som en tyv om natten lige efter en pandemi, hvor mange har måttet tage lån eller udskyde skat og moms.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her