Debatindlæg afSigne Gade Rasmussen

Student

Da jeg fik en psykose, var jeg rædselsslagen for at ende som den vanvittige psykisk syge, der portrætteres i medier og film. Det var med til at spænde ben for, at jeg kunne få hjælp.

Student: En dag tog jeg en lampeskærm på hovedet

Lyt til artiklen

Forleden dag begyndte jeg at gå med lampeskærm. En beslutning, som havde været længe undervejs. Ser du, der er jo mange overvejelser, som hører til sådan en drastisk beslutning: Hvor stor skal lampeskærmen være, hvilken farve skal den have, hvilket materiale, form, figur? Og hvor kan man i det hele taget finde lige præcis denne lampeskærm?

Da jeg jo skulle bære lampeskærmen over mit hoved i alle døgnets timer, tænkte jeg, at jeg ville gå efter et klassisk udtryk, som ikke stak for meget ud. Jeg valgte derfor Le Klints plisserede i mellemstørrelse, som, efter at jeg havde prøvet den i butikken, tog det meste af mit udsyn, hvilket jo netop var formålet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her