Debatindlæg afNick Hækkerup

Direktør

En række debattører er her i Politiken pikerede over, at jeg har tilladt mig at konstatere, at øl er en del af den danske folkesjæl.

Nick Hækkerup: Langt de fleste danskere er heldigvis ikke snæversynede, og de forbinder øl med gode øjeblikke i venskabeligt lag

Lyt til artiklen

Hvad er det, danskerne skåler med i Parken, når Christian Eriksen sender bolden i kassen? Hvad er det, som skaber lidt ekstra forventningsfuld glæde, når de klirrende bliver stillet på bordet i kolonihaven? Hvad er det, festivalgængerne nyder i solen under fællessangen?

En række debattører er her i Politiken pikerede over, at jeg har tilladt mig at konstatere, at øl er en del af den danske folkesjæl. Anne Albinus belærer mig (13.1.) eksempelvis om, at der slet ikke findes nogen folkesjæl, mens professor emeritus, sociolog, dr.med. Lars Iversen (19.1.) mener, at jeg skal stoppe med at romantisere den ølglade danske folkesjæl.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her