Debatindlæg afMalthe Gade Némery

Gymnasieelev

Mange unge er for hurtige til at trække trivselskortet og bede omverdenen om at tage hensyn til dem. Det er endt som en genvej til at komme lettere igennem systemet.

Gymnasieelev: »Jeg er en del af en generation, hvor det nemmeste er bare at sige, at man har det dårligt«

Lyt til artiklen

Efterhånden har alle unge det tilsyneladende dårligt. Stadig flere er simpelthen stressede og mistrives, lyder det fra forskere. Mængden af nyhedsindslag, debatindlæg og SoMe-opslag, der bekræfter tendensen, er enorm.

Men kan det virkelig passe, at mange unge mennesker mistrives så meget, at mange af dem ikke kan gennemføre en ungdomsuddannelse uden særlige hensyn? Jeg er selv ung og har svært ved at tro det. Selvfølgelig vil der være nogle specielle tilfælde, men så vidt jeg kan læse mig frem til i medierne, er det nærmest ’alle’ unge mennesker, som ikke kan finde ud af at gå i skole.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her