Debatindlæg afJakob Næsager

Børne- og ungdomsborgmester i Københavns Kommune

Jeg kan berolige med, at vi gør meget andet end blot at føre tilsyn for at sikre kvaliteten i institutionerne.

Københavns børne- og ungdomsborgmester: Vi sidder ikke på hænderne, mens vi venter på flere pædagoger

Lyt til artiklen

PædagogMie Katrine Thorsen skriver her i Politiken (23.2.), at hun er bekymret over den store mangel på pædagoger i vuggestuer og børnehaver og ærgerlig over, at jeg som børne- og ungdomsborgmester har sagt: »Vi har indført skrappe tilsyn for at sikre, at det pædagogiske arbejde har et tilfredsstillende niveau«. Hun tolker det sådan, at jeg mener, at pædagogens faglighed først og fremmest handler om at overholde en række på forhånd formulerede krav.

Læser man mine udtalelser, som om jeg mener, at tilsyn er det eneste, kommunen foretager sig, mens vi venter på flere uddannede pædagoger, så forstår jeg til fulde hendes bekymring. Det er bare ikke sådan, det er.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her