Debatindlæg afAnne Meiniche

Journalist, forfatter og 'afsluttet' patient på Specialhospitalet

Det er et ædelt motiv, at flere skal hurtigere i behandling efter eksempelvis ulykker. Men det må ud i det åbne, hvilken pris det reelt har for dem, der skubbes ud til ingenting i den anden ende.

Forfatter og 'afsluttet' patient: Specialhospitalet fylder os med falske forhåbninger og sender folk ud i ingenting

Lyt til artiklen

Tak til Politikens lederskribent (8. marts) for at sætte de rette ord på behandlingen af de poliopatienter, som nu er smidt ud af deres eget hospital – nemlig »kynisk« og »skammeligt«. Jeg kunne ikke have udtrykt det bedre selv. Og det havde heller ikke haft samme troværdighed, om jeg forsøgte, for jeg er på sin vis part i sagen.

Jeg er nemlig en af de 155 patienter, der er ’afsluttet’ i forbindelse med, at Specialhospitalet har luget ud i de gamle patienter for at få skub i ventelisten og plads til nye (i hospitalets korridorer lyder det) mere indbringende patienter.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her