Debatindlæg afLouise Hagemann

Redaktør og fodboldspiller

VM i kvindefodbold starter i dag. Det bliver det bedst besøgte kvindesportsevent nogensinde. Alligevel dækker medierne det knap nok.

Journalist og fodboldspiller: Torsdag starter VM. Giv os nu en ordentlig mulighed for at følge med

Lyt til artiklen

For godt to måneder siden stod jeg på Eleda Stadion i Malmø med en hæklet hat i rød-hvide farver og råbte af mine lungers fulde kraft. Årsagen var, at Danmarks kvindelandshold i fodbold spillede mod Sverige. Jeg var flankeret af 800 andre begejstrede danske fans, og det er officielt det største antal tilskuere til en udekamp for landsholdet.

Sidste år var vi flere end 20.000 fans samlet i Parken til at synge Brasilien ud af banen, og det harmonerer ganske godt med, at der generelt er flere og flere, der går til landskamp – både på herre- og kvindesiden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her