Debatindlæg afCathrine Harbo

Student 2023

Danske unge har stadig europarekord, og vi skal gøre op med den alkoholkultur, som vi har her i landet. Men inden de voksne peger fingre, skal alle kigge indad og se en kultur, som har hersket altid.

Nyudklækket student: Der er ikke nogen tvivl om, at vi unge drikker for meget. Men der er heller ikke nogen tvivl om, at det ikke er vores skyld

Lyt til artiklen

Det er ikke pinligt at være fuld i Danmark. Ofte er det faktisk pinligt ikke at være fuld. I min generation er det pinligt at være den eneste, der ikke drikker. Det er pinligt at takke nej. Det er pinligt, medmindre man skal køre hjem.

Men selvom man er i bil, er det pinligt, at man ikke drikker bare en enkelt. For kom nu, hav det lidt sjovt. Når man ikke drikker, hører man de mærkeligste ting, det har både jeg selv og mine veninder, der heller ikke drikker, været vidne til: Man hører folk sige, at man er kedelig. At man ødelægger den gode stemning. At man egentlig ikke er velkommen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her