Debatindlæg afMariam El Chiekh Khalil

Assistent i politisk kontor

Immigrationsprocessen i Danmark er mildest talt for lang, stiller for høje krav og kan virke komplet uoverskuelig og demotiverende. Det koster os dyrt som land.

Bosat i Canada: Jeg måtte ud af Danmark for at være sammen med min mand. Et valg, der stadig fire år efter kan være svært for mig at acceptere

Lyt til artiklen

Efter kandidatuddannelsen ventede der mig en livsomvæltende beslutning, der ville være startskuddet for min fremtid. Skulle min canadiske mand og jeg skabe en hverdag sammen i Danmark, mit fædreland, eller i Canada, landet min mands familie immigrerede til i 2001.

I beslutningsprocessen var det nødvendigt at overveje sprog, økonomi, arbejdsmuligheder, familie og kultur. Begge lande scorede højt, men på forskellige parametre. Det er om noget et privilegie at kunne vælge imellem de to lande. Det var vi bevidste om.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her