Debatindlæg afMette Byriel-Thygesen

Museumsinspektør

I dag er det kun hvert tredje forældrepar, der er gift, når de får deres første barn. Det kalder på en anden praksis for, hvordan man registrerer faderskabet i et moderne samfund.

Nygift: Hvorfor betrager vi stadig ægteskabet, som det mest ’rigtige’ fundament for en familie?

Lyt til artiklen

Det er august og hedebølge. Vinduerne kan ikke åbnes på Hvidovre Hospital. Ventilationen virker heller ikke, men det er faktisk fuldstændig ligegyldigt. Jeg er i ekstase og lykkerus efter at have været igennem helvede på jord og haft en fødsel med veer i 54 timer. Men her ligger jeg med et nyfødt barn, som er sundt og raskt, i mine arme. Jeg har været nødt til at bede min kæreste om at lægge telefonen væk, da han tager et billede minimum hvert 10. sekund.

Sygeplejersken kommer ind og siger: »Tillykke, hvilken dejlig dag at have fødselsdag på«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her