Alle lader sig rive med. Jeg har ikke ladet mig rive med nogen steder hen, og jeg kommer heller ikke til det.
Men ét blandt mange problemer med hensyn til den krigsgalskab, der har bredt sig, er ikke mindst, at samtlige medier åbenbart systematisk afviser at viderebringe bidrag, som handler om eftertanke, overvejelser om afrustning, diplomati, fredsforhandling, osv. Våbenhvile! Selv de videnskabsfolk, der dog vitterlig stadig findes – Anders Fogh fik ikke bortskaffet alle – undgår medierne systematisk at høre. Al reportage om krig har én vinkel, nu på andet år. Og den er blind. Drister nogen sig til et forsigtigt ord om andre muligheder end med våben, våben og flere våben at bidrage til at holde denne forbandede krig i live endnu længere ind i en ødelagt fremtid, står nogen altid parat til at gale primitivt op om Putinstøtte!
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.