Debatindlæg afIben Sønderup

Søster, cand.mag., lektor

Københavns Kommune svigter de mest udsatte, når de udskriver dem direkte til gaden. Er der for få stemmer i at sikre dem, der intet hjem og ingen stemme har?

Debatindlæg: Min bror undslap næsten sin alkoholisme: Så blev han udskrevet til gaden af Københavns Kommune

Lyt til artiklen

Jeg fandt min brorpå Hvidovre Hospital, stærkt forkommen og med en brækket ankel. På det tidspunkt var han hjemløs på tredje måned, og han var så syg, at han ikke selv kunne spise og ikke selv føre et glas vand til munden. Hans ankel var brækket, og den anden fod var heller ikke for god. Han led af svære alkoholabstinenser. Stærkt forslået og med brækket fod og svært delirium var han blevet bragt ind på hospitalet.

Hans forløb herefter bød på et massivt svigt af en sårbar borger. Et svigt begået af de politikere i Københavns Kommune, der i alt for lang tid har nølet med at skaffe tag over hovedet til byens hjemløse. Der mangler i øjeblikket omkring 750 boliger til hjemløse i København. Det kan jo ikke være nogen stor overraskelse for dem, der burde stå vagt om den borgernære velfærd.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her