Debatindlæg afNiels Fuglsang

Medlem af Europa-Parlamentet (S), næstformand i parlamentets delegation til den arabiske halvø

Massakrer på civile med tusindvis af uskyldige børn som ofre kan aldrig blive en løsning. Israel overdriver i deres selvforsvar.

Socialdemokrat i Europa-Parlamentet: »Vi skal sige klart og tydeligt fra over for Israels bombardementer«

Lyt til artiklen

Efter Hamas’ brutale terrorangreb i Israel har over 8.000 mennesker nu mistet livet i Gaza som følge af Israels bombardementer. Heriblandt flere tusinde børn. Selv hvis det lykkes Israel at tilintetgøre Hamas, skaber Israel med sine metoder samtidig flere traumer, had og ulykke og risikerer at danne grobund for mere terror. Det kan ikke fortsætte, og Vesten bør insistere på, at forhandlingerne om en langsigtet løsning kommer i gang.

Jeg har som mange andre haft det svært de seneste uger efter Hamas’ terrorangreb i Israel 7. oktober. Jeg har rejst i Israel og i Palæstina. Jeg har mødt og talt med mange mennesker dér, og jeg har både palæstinensiske og jødiske venner i Danmark. Jeg har selvsagt ikke en nem løsning på konflikten, men det må stå klart, at den nuværende udvikling er helt uholdbar og desuden risikerer at skade os alle på sigt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her