Debatindlæg afOliver Starpov

Balletdanser og koreograf ved Den Kongelige Ballet

Jeg er generelt modstander af at lufte det beskidte vasketøj i offentligheden, men måske det faktisk er på tide at hænge det hele derud, skriver balletdanser om Den Kongelige Ballet.

Balletdanser: Måske skulle Kasper Holten have startet med at spørge os om de blinde vinkler

Lyt til artiklen

Teaterchef Kasper Holten var for nylig i DR 2’s Deadline for at tale om sin rolle i sagerne om Det Kongelige Teaters Balletskole. Han gjorde det godt i ’politikerperspektiv’, men som danser, der selv har gået på skolen og stadig danser i kompagniet, blev jeg efterladt med følelsen af ikke at blive set af min øverste leder.

Jeg er generelt modstander af at lufte det beskidte vasketøj i offentligheden, men måske det faktisk er på tide at hænge det hele derud. Sagerne om Den Kongelige Ballet har raset længe. De er komplekse, så jeg forstår godt den skyhed, som teatret udviser i medierne – at udtale sig så lidt som muligt og blot henvise til den kommende advokatundersøgelse. Det er bare rigtig svært at stå på den anden side, min side. Jeg frygter nemlig, at balletskoleskandalen blot bliver endnu en kontrovers, der går i glemmebogen, når vi er ude af medierne igen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her