Debatindlæg afPernille Oldgaard

Finansøkonom, økonomisk influencer, forfatter

At udskamme influencere er efterhånden blevet det nemmeste i verden. Men kære Ann – og alle andre – jeg forsøger ikke at male noget skønmaleri.

Økonomisk influencer svarer igen: Det er heldigvis ikke fup. Min families husholdningsbudget er 4.500 kroner om måneden

Lyt til artiklen

I et debatindlæg 22. februar beskylder forbrugerøkonom Ann Lehmann økonomiske influencers – en gruppe, jeg er en del af – for at male et skønmaleri af, hvor lidt hverdagen koster. Ann begår, som så mange før hende, den fejl, at hun afskriver ting, hun ikke forstår.

Men Ann, det er heldigvis ikke fup. Min families husholdningsbudget er 4.500 kroner om måneden uden takeway, og selv om du, som du skriver, er overbevist om, at det må betyde, at vores kost udelukkende består af usund, forarbejdet mad, må jeg igen skuffe dig. Vi lever ganske sundt og varieret.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her