Debatindlæg afKasper Ottosson Kanstrup

Stifter af forandringsbureauet UNLEASH GLOBAL

I diversitetens navn bliver jeg set skævt til for at være en midaldrende, hvid mand. Nok er jeg midaldrende, men de øvrige kategorier har jeg aldrig har tilhørt – eller været velkommen i. Så stop jeres bias.

Stifter af Unleash Global: Tænk, at jeg skal stemples som midaldrende, hvid mand. Det er ufatteligt

Lyt til artiklen

Følgende udtalelse hører jeg ofte i mit professionelle liv: »Lad os være ærlige. Vi har brug for en anden profil. Hvid, midaldrende mand er ikke noget, som vi tør satse på«. Under dække af ønsket om diversitet er man blevet tryg nok til at udtale sig diskriminerende om race, alder og køn. Den ellers så vigtige diversitetsdebat printer nu nye mærkater til folk. Måske er diversitetsdagsordenen ved at fejle, inden den er kommet rigtig i gang?

Ganske som virksomhederne skal jeg selv vænne mig til at være midaldrende. Men som min salige far altid sagde: »Alternativet til at blive gammel er værre«. Heldigvis betyder min alder også erfaring, lederskab og selvindsigt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her