Debatindlæg afSara Julie Sørensen

Kultur, Ret og Ligestillingsordfører for Radikal Ungdom

Jeg kunne her lave et opråb til mine venner og Danmarks unge, men det vil jeg ikke. For hvor meget mere skal vi gøre?

Ligestillingsordfører for Radikal Ungdom: »Jeg drømmer om en ungdomsbevægelse, der er lige så magtfuld som Ældre Sagen«

Lyt til artiklen

Vægtes min stemme anderledes end min mormors eller min mors? Sådan kan det føles. Jeg forstår, politik handler om politikeres overlevelse, og teenagere kan for det meste ikke stemme, men er det sådan, vi vil have vores samfund bygget? Jeg er 20. Jeg har stemmeret. Hvorfor er det, jeg oplever stramninger på min økonomi, at være blandt generationen med lavest trivsel og en usikker boligsituation, fordi mine forældre ikke kender de rigtige.

Mette Frederiksen påstod, hun var børnenes statsminister. Mette Frederiksen påstår, hun kæmper for bedre pension for de ældre. Men hvad med os? Vi er Danmarks fremtid, sørgeligt men sandt. Sørgeligt fordi vores uddannelser er blevet forringet, og udfordringerne tårner sig op både nationalt og globalt i en grad, så man kan føle sig handlingslammet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her