Debatindlæg afGhassan Abrahem

Formand, Syriens For Democracy, social- og sundhedsassistent

Vi, der har mellemøstlig baggrund, har kontrolkulturen fra vores tidligere hjemlande dybt forankret i vores tankegang. Mere end jeg før havde troet.

Syrisk flygtning: »Vi, der har mellemøstlig baggrund, har kontrolkulturen fra vores tidligere hjemlande dybt forankret i vores tankegang«

Lyt til artiklen

For nylig bragte Politikenet debatindlæg om, at nogle imamer undlod at deltage i den ramadan-middag, som foreningen Brobyggerne havde inviteret til.

Imamerne ville ikke være med på grund af foreningsformanden, overrabbiner Jair Melchiors holdning til krigen mellem Hamas og Israel. Arrangementet var tilrettelagt for at fejre dialog, fred og multikulturalisme. Men det formål var ikke nok til at få imamerne til at deltage, og deres begrundelse for at melde fra var for mig billedet på en erkendelse, der for alvor har bundfældet sig i mig efter 7. oktober:

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her