Debatindlæg afMarcus Baltzer Jepsen

gymnasieelev

Det kan simpelthen ikke passe, at man skal frygte for sit ve og vel, når man deltager i demokratiske begivenheder.

Ung socialdemokrat til 1. maj: »Det øjeblik er nok noget af det mest skræmmende, jeg har oplevet«

Lyt til artiklen

Den 1. maj valgte jeg sammen med en hel masse socialdemokrater at tage i Fælledparken. En socialdemokrat skulle tale fra hovedscenen for første gang siden 2019, og det skulle der selvfølgelig bakkes op om. Jeg stod sammen med en hel gruppe DSU’ere helt forrest med nogle faner.

Vi var i DSU på forhånd blevet advaret om, at der godt kunne komme noget uro og larm, når Peter Hummelgaard gik på scenen, men vi fik også at vide, at så længe vi ikke reagerede på den eventuelle larm og ballade, så skulle det nok gå godt. Og hvis de begyndte at skubbe eller andet, skulle vi bare gå til side.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her