Debatindlæg afAne Sofie Lindegaard

Præst i Sorgenfri og psykoterapeut

Den nye valuta er blevet sårbarhed. Problemet er måske, at det er blevet noget, vi bryster os af, frem for noget, vi lever med som en fuldstændig naturlig og uundgåelig del af tilværelsen.

Præst og psykoterapeut: Vi deler ud af vores sårbarhed som aldrig før. Men måske er det alligevel ved at blive for meget

Lyt til artiklen

Vi deler ud af vores livskriser som aldrig før. Sårbarhed er blevet den nye kapital. På de sociale medier oplever influencere at få mange nye følgere, når de fortæller om skilsmisser og alt det, der ikke lykkedes i deres liv.

Sårbarheden er kommet på mode. Der skal luftes ud i det indre vasketøj. Vi hylder det åbne, det ærlige, det autentiske menneske. Kontrasten til mine samtaler med den ældre generation er til at tage og føle på. Når jeg har begravelsessamtaler hører jeg – næsten altid – om mennesker, der har holdt de store følelser indenbords. Sårbarhed var ikke noget, man gik og flagede med dengang.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her