Nyhed! Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Debatindlæg afTorben Lindy Christensen

Pensionist

Med sine knap en million medlemmer kunne Ældre Sagen så ikke udnytte disse medlemmers indflydelse meget bedre end ved gode tilbud og lobbyisme?

Glad pensionist: Ældre Sagen burde lave et politisk parti

Lyt til artiklen

Jeg er en glad og fro pensionist, som rundede støvets år i januar 2024. Jeg er sund og rask, bortset fra alt det, jeg fejler. Jeg har en lang videregående uddannelse, og jeg har en god tjenestemandspension efter at have været ansat inden for erhvervsskoleverdenen i over 30 år. Jeg har dermed mit på det tørre. Ligesom en stor andel af kommende pensionister har det.

Det er en anden sag for min mor, som er 90 år, som kun har sin folkepension og lidt ATP at leve for. Hun har mistet synet på sit ene øje pga. forkalkning, hun har adskillige sammenfald i ryggen, og bentøjet er ikke, hvad det har været. Trods disse fysiske udfordringer bor hun stadig i sit andelshus. Her er hun tilkendt støvsugning og rengøring 45 minutter hver 14. dag, hvilket jo siger sig selv er fuldstændig utilstrækkeligt. Men hun klager ikke og tager selv en tørn med rengøringen – selv om opgaven tager flere dage.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her