Min store drøm har altid været at blive politibetjent. Da jeg var en lille pige, elskede jeg Anna Pihl. Jeg sad klistret til skærmen, hver gang endnu et afsnit blev sendt. Jeg syntes, hun var den sejeste. Årene gik, og i mine teenageår blev det mere og mere klart for mig, at det var politivejen, jeg ville.
I starten af 2024 ansøgte jeg om at komme til politiets optagelsesprøve. Jeg havde allerede år forinden undersøgt, hvilke krav man skulle opfylde, og hvilke prøver der skulle bestås. Jeg følte mig klar, og jeg havde brugt mine to sabbatår på at modne som menneske, opleve verden, flytte hjemmefra og få mit første fuldtidsjob. Til min store skuffelse og frustration tikkede der en besked ind på min e-boks fra Rigspolitiet. De havde givet mig afslag: »Rigspolitiet har ved vurderingen lagt vægt på, at det fremgår af den foreliggende dokumentation, at du har haft symptomer på angst og tvangspræget adfærd og har været i tre psykologforløb herfor i perioden 2020-2022«.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.