Debatindlæg afKim Hjerrild

medlem af Alternativet

At kalde arrangementet, som bestyres af den allestedsnærværende Kåre Quist, for ’Demokratiets aften’ er en hån mod det folkestyre.

Frustreret politiker: Jeg har fået nok af Kåre Quists onemanshow. Det er tid til at forny partilederdebatten, DR

Lyt til artiklen

Jeg overværede partilederdebatten, sendt på DR1 4. juni. Forventningerne var ikke store, men det, som udspandt sig, var efter min mening et nyt lavpunkt i genren. At kalde arrangementet, som blev bestyret af den allestedsnærværende Kåre Quist, for ’Demokratiets aften’ er en hån mod det folkestyre, som vi trods alt endnu er stolte af og kerer os om.

En mere rammende betegnelse havde været ’Kåres onemanshow’. For jeg har sjældent oplevet en mere tendentiøs mødeleder, der tydeligt fordelte sol og vind og taletid efter egne ideer om, hvem der var værd at lytte til.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her