Klumme afAnders Legarth Schmidt

Journalist

En kommission udkom tirsdag med 35 anbefalinger, som skal styrke børn og unges trivsel. Det fik journalist Anders Legarth Schmidt til at tænke på dengang, han begyndte som avisbud.

Jeg græd mig gennem avisruten. Måske var det okay

Lyt til artiklenLæst op af Anders Legarth Schmidt
06:42

Jeg var knap 12 år, da jeg fik job som avisbud. Klokken 5.00 den første søndag morgen vågnede jeg og traskede søvndrukken udenfor til den meterhøje stak af Berlingskes søndagsudgave, som en fragtmand havde placeret på havestien.

Min far stod op med mig. Hjalp med at fylde de skriggrønne cykeltasker med første læs og sendte mig ud på ruten i villakvarteret. Jeg var nu på egen hånd. Med en ekstrem tung, slingrende cykel og aviser i uoverskueligt mange sektioner. Ikke i min vildeste fantasi havde jeg troet, at en søndagsavis kunne være så gigantisk. Det var i 1980’erne, hvor Berlingske var fyldt med en endeløs række af blandt andet bolig- og jobannoncer.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her