Klumme afMarcus Rubin

Kronikredaktør

Japanske meloner til 2.500 kr. og jordbær til 120 kr. stykket. Bezos smagløse Venedig-ekstravanganza. Alt imens kloden koger og antallet af flygtninge er tredoblet siden 2010. Det kan ikke vare ved.

Når en enkelt melon koster mere end fattige tjener på tre-fire måneder ved man, at der er noget helt galt

Lyt til artiklen

Er tredje verdenskrig egentligt begyndt? Sådan spurgte min yngste datter mig forleden. Jeg svarede nej, men helt skævt er spørgsmålet egentlig ikke. Med nordkoreanske tropper og iranske droner i Ukraine, amerikanske bombetogter mod Iran og raketangreb fra Yemen mod Israel er konflikterne og krigene ubestrideligt af noget, der minder om global rækkevidde.

Som kommentatoren Ross Douthat bemærkede i en tankevækkende klumme, forleden vil fremtidens historikere formentlig smide både Ukraine-krigen og Gaza-krigen ind i et narrativ om tredje verdenskrig, hvis det ender galt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her