Klumme afMille Mai Vang Ejrnæs

Selv om skilsmissen er normal og ganske fornuftig i visse tilfælde, kan den stadig være utroligt smertefuld, særligt for børnene. Måske burde man være mere nysgerrig på skilsmissen som forklaring på skolebørns mistrivsel?

Min mistrivsel i skolen kom ikke af en diagnose eller uopdragenhed. Det var skilsmisse

Lyt til artiklen

Hvert tredje danske barn vil opleve, at deres forældre bliver skilt, inden de fylder 18 år. Derfor er det ikke noget særligt, at jeg er en del af den statistik. Selv om mine forældres skilsmisse har medført noget af det fineste og dyrebareste, jeg har – mine søskende og bonusforældre – gav den mig også en betydelig mistrivsel i mine første skoleår.

Vi taler om børn med forskellige bogstavkombinationer – senest PDO – men måske burde man se på, om nogle af de børn, som mistrives, ikke har opdragelsesproblemer eller diagnoser, men til gengæld lever i to forskellige hjem, de forventes at kunne navigere i.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her