Klumme afSilja Thøgersen

Journalist

Jeg har alle de bedste kort på hånden for at få lægehjælp. Jeg bor i hovedstaden, er veluddannet og god til at kommunikere. Hvorfor føles det så alligevel som Hunger Games, når mit barn skal have en rutinevaccine, spørger debatredaktør Silja Thøgersen i denne klumme.

Er der en læge til stede?

Lyt til artiklen

»Du er nummer 29 i køen. Tak for din tålmodighed«, messer den lettere mekaniske stemme til mig i røret, mens jeg føler mig som det mindst tålmodige menneske på Nørrebro.

Mit lægehus har så mange patienter, at der i en periode var gået prop i bestillingssystemet. Tiderne forsvandt i samme tempo, som de blev frigivet. I forsøget på at løse problemet har de nu ændret systemet, så man kun kan få en tid på dagen. Ingen kan sidde derhjemme og booke tid til at få tilset et modermærke, når det passer med arbejdskalenderen om tre uger. Der er kun én vej frem, og det er at stå igennem telefonkøen fra morgenstunden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her