Klumme afSusan Knorrenborg

Debatredaktør

Børn fylder for meget i vores samfund. I deres forældres bekymringer, i familie- og vennegrupper, på arbejdspladsen, i samfundsdebatten. Det er tid til et opgør med børnevældet.

Du kan sagtens vælge ikke at blive mor. Men børn styrer alligevel dit liv

Lyt til artiklen

Det var ved en 29-års fødselsdag hos en veninde, det gik op for mig, at en flok gylpende gavtyve uden tænder havde taget magten i min vennekreds.

Erkendelsen kom til mig efter en ophedet diskussion om, ja ... saltvand. Værtinden berettede med forfærdelse i ansigtet om en uansvarlig mor fra vuggestuen, der påstod, at man selv kan lave saltvandsopløsning til at fjerne gums fra spædbørns øjne. Alle mødrene i selskabet rystede på hovederne. De var enige om, at det eneste ansvarlige er at købe den slags på apoteket. Det er vel ikke for meget at betale 500 kr. literen for vand med et drys salt i, hvis det skal i øjnene på baby.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her